Bízza szakértőinkre a TAO és HIPA bevallásait!
Nálunk az Ön vállalata van a fókuszban!
A NAV 2025. évi ellenőrzési terve alapján a társasági adó (TAO) bevallások, azokon belül pedig az adókedvezmények, a fejlesztési tartalék felhasználás, valamint a transzferár-adatszolgáltatások vizsgálata továbbra is kiemelt fókuszt kap. Ezen felül a globális minimumadó alanyok számíthatnak a 2024. évi ún. lefedett adók, vagyis a TAO, az energiaellátók jövedelemadója, valamint az innovációs járulék (mely adóalapja azonos a helyi iparűzési adóval – HIPA) adóellenőrzésére.
Több mint 200 vállalat választotta már szolgáltatásainkat.
További részletekért görgessen lejjebb!

Kihívások
Kerülje el velünk a szankciókat!
Az adóellenőrzés során feltárt, az esedékesség időpontjáig meg nem fizetett adókülönbözet adóhiánynak minősül, mely után 50% (vagy ha az adóhiány a bevétel eltitkolásával, hamis bizonylatok, könyvek, nyilvántartások előállításával, felhasználásával, illetve a bizonylatok, könyvek, nyilvántartások meghamisításával, megsemmisítésével függ össze, abban az esetben 200%) adóbírság szabható ki. Az adóhiány után az eredeti esedékességtől az ellenőrzésről felvett jegyzőkönyv keltéig, de legfeljebb három évre késedelmi pótlék számítható fel, mely minden naptári nap után a késedelem időpontjában érvényes jegybanki alapkamat (jelenleg 6,5%, de az elmúlt években volt 13% is) 5 százalékponttal növelt mértékének háromszázhatvanötöd része.
Nem probléma, ha esetleg már benyújtotta adóbevallásait
Az adóellenőrzés megkezdését megelőzően az adóalap és az adó összegét érintő hiba önellenőrzéssel módosítható. Az önellenőrzési pótlék mértéke minden naptári nap után a késedelem időpontjában érvényes jegybanki alapkamat (jelenleg 6,5%) háromszázhatvanötöd része. Az önellenőrzési bevallás benyújtásával mentesül az adóbírság és mulasztási bírság alól, valamint az adókülönbözet és az önellenőrzési pótlék megfizetésével pedig a késedelmi pótlék alól.
Változó gazdasági környezet - változó elvárások az adókalkulációkkal szemben
Az utóbbi években drámaian megváltozott nemzetközi gazdasági környezet komoly befolyással bír a vállalkozások bevételi- és költségszerkezetére, így az adókockázatok elkerülése mellett kiemelt jelentőséggel bír, hogy az éves adókötelezettség számítása során a jogszabály által biztosított minden adótervezési és adókedvezmény lehetőség megfontolásra kerüljön!
Bízza ránk TAO és HIPA bevallását, hogy Ön a vállalkozására fókuszálhasson!
Kiknek szól szolgáltatásunk?
Szolgáltatásunk mindazon vállalatoknak szól, amelyek:
cégcsoportja globális minimumadó alany
Jelentős összegű beruházást hajtottak végre, illetve fognak végrehajtani
K+F tevékenységet végeznek
Jelentős összegben számoltak el közvetített szolgáltatást, illetve alvállalkozói teljesítményeket
HIPA alapjukat meg kell osztaniuk több önkormányzat között
Kereskedelmi tevékenységet folytatnak kapcsolt vállalkozással
Adókedvezményt kívánnak érvényesíteni
A megfizetett adóelőlegüknél lényegesen alacsonyabb lesz tényleges adókötelezettségük és így jelentős összegű adó visszaigénylést fognak kérelmezni.
Előnyök
Miért érdemes hozzánk fordulni?
Feltárjuk a kalkuláció készítése során figyelmen kívül hagyott, vagy téves összegben meghatározott adóalap módosító tételeket.
Feltérképezzük és részletesen megvizsgáljuk, még milyen adóalap csökkentő tételek érvényesítésére lenne jogosult a vállalkozás.
Munkánk során kiemelt figyelmet fordítunk a nem a vállalkozási tevékenység érdekében felmerült költségek, ráfordítások – mint adóalap növelő tételek – feltárására.
K+F tevékenység kapcsán érvényesített csökkentő tétel esetén felülvizsgáljuk a jogszabályi előírásoknak való megfelelést.
TAO kedvezmények igénybevétele esetén – pl.: fejlesztési adókedvezmény, energiahatékonysági célú beruházások adókedvezménye – megvizsgáljuk az érvényesíthetőség feltételeit. Ezen túlmenően a kalkulációk ellenőrzése során felhívjuk a figyelmet az esetlegesen érvényesíthető adókedvezményekre is.
Amennyiben a társaság a havi, vagy negyedéves TAO előlegek esedékességekor nem, vagy nem teljes mértékben élt az adóelőleg felajánlás lehetőségével, megvizsgáljuk, mekkora összegben élhetnek még adófelajánlással.
Szolgáltatásunk kiemelt részét képezi az egyes önkormányzatok közötti HIPA alap megosztás pontos meghatározása.
Az áttekintés során vizsgáljuk, hogy a társaság kötelezett-e transzferár dokumentáció készítésére, továbbá ellenőrizzük vagy igény esetén elkészítjük a kapcsolt felek szokásos piaci ár kalkulációját.
Igény esetén nem csak a kalkulációk véglegesítésében, hanem a kapcsolódó bevallások kitöltésében is segítséget nyújtunk.
Szükséges esetben át tudjuk vállalni a teljes adókalkuláció elkészítését is, kiegészítve az adóbevallás kitöltésével és meghatalmazás alapján akár a bevallás benyújtásával is.

Ügyfelek
Cégcsoportunk a számok tükrében
150+
Szakértő a cégcsoportban
50+
Szakmai publikáció évente
15+
Év szakmai tapasztalat
250+
Elégedett ügyfél
Vállalkozása a középpontban
Megtaláljuk Önnek a legkedvezőbb adózási lehetőségeket!
Kerülje el a TAO és HIPA ellenőrzések kockázatait – bízza ránk a bevallásait!
Ne hagyja, hogy egy hiba bírságba kerüljön – ellenőriztessük együtt a bevallását!
Csökkentse adóterheit jogszerűen – használja ki a rendelkezésre álló lehetőségeket!
Vállalkozása
Maximalizálja az adókedvezményeit szakértői támogatással!
TAO vagy HIPA kérdése van? Mi megtaláljuk a legjobb megoldást!
Mi átláthatóvá tesszük a komplex adózási helyzet– önellenőrzéssel, kalkulációval, beadással együtt!
Ajánlások
Ügyfeleink mondták
Könyvelés
”Rendszerszintű szemlélet, profi munka és kooperatív hozzáállás jellemzi a céget. Könnyedén sikerült összehangolnunk az elképzeléseinket a könyveléssel, így mára gyorsan naprakész információhoz juthatunk, ami jelentősen megkönnyíti számunkra a tervezést.

Hegyháti Péter
HEPENIX Kft. – Ügyvezető
Adóoptimalizálás
Bakó Enikő
Pan–Italia Kft. – Ügyvezető
Még több szolgáltatás
Kapcsolodó szolgáltatások
Professzionális HR szolgáltatásainknak köszönhetően vállalkozása hatékonyabban működhet, mint valaha, és a versenytársak előtt mindig egy lépéssel járhat.
A munkajogi átvilágítást tapasztalt jogi partnerek és bérszámfejtési specialisták végzik, akik havonta több mint 250 partnerrel dolgoznak minden iparágból. Ez garancia, hogy hatékony megoldásokat kínálunk az Ön problémáira is.
GYIK
Gyakran Ismételt kérdéseink
Több mint egy évtizede foglalkozunk adótanácsadással, mialatt több 100 céggel való együttműködésünkből rengeteg kérdés merült már fel. Összeszedtük a legfontosabbakat, hogy Önnek már ne kelljen, illetve, hogy teljesen átláthatóvá tegyük szolgáltatásunkat.
Kik végzik a bérszámfejtést? Mindig más kollégák vagy dedikált szakmai csapat?
Dedikált bérszámfejtőt és bérszámfejtési csoportvezetőt biztosítunk minden ügyfelünknek, akik a nyitó megbeszéléstől kezdve folyamatosan, havi szinten végzik az adott cég bérszámfejtési feladatait. A saját fejlesztésű ERP rendszerünkben (ICT Finance rendszer) minden, az egyeztetések és a közös munka során felmerült információt, adatot rögzítünk, ezzel biztosítva, hogy helyettesítés, betegség esetén a helyettesítő kolléga az összes szükséges információ birtokában legyen és ne kelljen az ügyféltől már többször átbeszélt témákat újra megkérdezni. Továbbá ezen rendszer segítségével tudjuk biztosítani, hogy egyetlen feladat sem marad el, mindent határidőre elkészítünk, mivel a szoftver rendszerfeladatokat generál minden ügyfélhez, az előre beállított határidők és jogszabályi kötelezettségek alapján.
Hogy történik az átadás- átvétel folyamata? Mire vonatkozik a nyitási díj?
Cégcsoportunkon belül külön nyitó csoport foglalkozik az átadás-átvétellel. Tesszük mindezt azért, hogy a napi munkát végző kollégák csak a napi teendőkkel tudjanak foglalkozni és párhuzamosan megtörténhessen a szükséges bérszámfejtési anyagok átvétele. A nyitás során a Kulcs-Soft rendszerben setupolásra kerül a cég, rögzítjük az adott év megelőző havi bérszámfejtési adatait és beparaméterezzük a rendszert. Továbbá egy nyitó megbeszélés keretén belül kialakításra kerülnek a folyamatok (időadatok átadása, szabadság, betegszabadságok, stb. adatok megküldése, TB ügyintézéssel kapcsolatos feladatok, folyamatok kialakítása, bérjegyzékek, utalási fájlok formátuma, stb.)
Melyik bérszámfejtő programot használják? A licenc díjat külön meg kell fizetni?
Cégcsoportunk a Kulcs-Soft bérszámfejtő programot használja. Két évente megvizsgáljuk a piacon lévő szoftvereket, hogy a mi folyamatainkhoz, valami az ügyféligényekhez melyik igazodik a legjobban. A Kulcs-Soft bérszámfejtő modulja, valamint az ügyfélfelülete egyaránt felhasználóbarát, könnyen használható.
A havi szolgáltatási díjunk tartalmazza a szoftver licenc díját, az ügyfélnek nem szükséges regisztrálni, felhasználói profilt készíteni és havi/ éves díjat fizetni a szoftverért.
Milyen formában történik a bérszámfejtett adatok átadása?
Az elkészült bérszámfejtést követően minden munkavállalónak az előre beállított magán e-mail címére, jelszóval védett bérjegyzéket küldünk. A cégvezetőnek (vagy pénzügyesnek/ pénzügyi vezetőnek) a teljes cég béradatait átküldjük PDF, Excel, Csv formátumban. Továbbá utalási fájlt készítünk (az ügyfél által használt bank formátumában) az utalandó bérekhez és a járulékokhoz is, ezzel időt megtakarítva az ügyfélnek, valamint kiszűrve a hibázás lehetőségét az utalandó bérek, bankszámlaszámok, devizanemek terén.
A nyújtott szolgáltatásokért teljeskörű felelősséget vállalnak-e?
Teljeskörű felelősséget vállalunk a munkánkért. Rendelkezünk felelősségbiztosítással is, amire szerencsére eddig még nem volt szükség. Minden kapcsolódó adóbevallást a saját, ügyvezetőnk ügyfélkapuján küldünk be, nem az ügyfélén, ezzel is vállalva a felelősséget és biztosítva, hogy vitás kérdés, bírság esetén az Adóhatóság ne az ügyfél felé éljen a bírságolás lehetőségével.
Van lehetőség hozzáférést igényelni a Kulcs-Softhoz?
Igen lehetséges, tudunk biztosítani „Olvasási – read only” jogosultságot a rendszerhez. Továbbá, amennyiben a Kulcs-Soft webjelenlét, Beosztáskezelő moduljait használják, akkor beállítjuk a szükséges hozzáféréseket a rendszerhez, hogy a bérszámfejtési adatokat, időadatokat, szabadság adatokat fel tudják tölteni a rendszerbe.
A szerződésük határozott vagy határozatlan idejű ?
A szerződésünk határozatlan idejű, 2 hónapos rendes felmondási idővel.
Kapcsolat
Vegye fel velünk a kapcsolatot
Kollégáink 24 órán belül tájékoztatják Önt a további részletekről.
1117 Budapest, Budafoki út 91-93.
IP West Irodaház 4. em.
