Transzferár nyilvántartás

 Szakterületeink / Adótanácsadás / Transzferár nyilvántartás

 

Válassza a biztosat és bízzon meg minket a transzferár dokumentációja elkészítésével!

transzferar magyar


Röviden a transzferárról

A transzferár dokumentáció elkészítése során meg kell határozni a cégcsoportnak tekintett feleket, azonosítani kell az év során felmerülő kapcsolt ügyleteket, és amennyiben azok piaci értéke eléri az előírt értékhatárt (2023. január 1-től 100 m Ft feletti, előtte 50m Ft), akkor a piaci árat formális dokumentációval kell alátámasztani. Ezt hívjuk transzferár dokumentációnak.


Az adózó ezzel a dokumentációval tudja bizonyítani, hogy a kapcsolt vállalkozásaival megvalósult ügyletei során alkalmazott árai (transzferárak) megfelelnek a szokásos piaci áraknak (vagy nem felelnek meg a szokásos piaci áraknak és akkor tartalmaz egy kalkulációt az adóalap módosításhoz). Tehát a transzferár nyilvántartás/dokumentáció egy elemzés, mely minden egyes dokumentálandó ügyletet részletesen bemutat, megvizsgál és a lehető legalkalmasabb módszer és bizonyítékok alapján teszteli az ügyletek során alkalmazott árakat. A nyilvántartás részeként megismerhetőek az ügyletek körülményei, az adózó vállalkozás és annak szerepe a cégcsoportban és az iparágban, valamint a teljes cégcsoport áttekintően bemutatásra kerül.

 

Fontos: 2023-tól adatszolgáltatási kötelezettség a TAO bevallásban!


Az új jogszabályváltozás miatt 2023-tól a társasági adóbevallásban bizonyos transzferár dokumentációban szereplő tételekről adatot kell szolgáltatni, így elengedhetetlen, hogy a vállalkozások számára a transzferár dokumentáció időben elkészüljön és megfelelő legyen!


Kik is az adatszolgáltatásra kötelezettek?

Azon vállalkozások, ahol az adóév utolsó napján a létszám, a cégcsoport együttes mutatóit tekintve meghaladja az 50 főt, vagy az árbevétele, vagy a mérlegfőösszege meghaladja a 10 millió Eurót.

 

Mi a következménye, ha nincs meg a transzferár nyilvántartás?

Nyilvántartás hiánya 5 millió Ft mulasztási bírságot vonhat maga után. Ha következő évben sem készül el, és így ismételt jogsértés történik, akkor az addig nyilvántartásonként 10 millió Ft-os mulasztási bírság várható. Olvassa ezzel kapcsolatos szakmai cikkünket itt: Szigorodó transzferár nyilvántartási szabályozások miatt készülhetnek NAV ellenőrzésre a vállalkozások! 

 

Miért éri meg velünk dolgozni?

  • több éves szakmai tapasztalattal rendelkezünk,
  • legmagasabb szintű szakértelemmel és precizitással dolgozunk,
  • felelősséget vállalunk a munkánkért,
  • gyors, hatékony és megbízható szolgáltatást nyújtunk, amely biztosítja, hogy Ön nyugodt lehet a transzferár dokumentációja felől.


Ne várjon tovább, egyedi ajánlatunkért vegye fel velünk a kapcsolatot és élvezze a transzferár dokumentáció terén a biztonságot a jövőben!



if facebook 317746
Twitter
if linkedin 317735

Kövessen minket Facebook-on, Twitter-en és LinkedIn-en is!

  • ICT Logok Holding 230
  •   1117 Budapest,
        Fehérvári út 50-52.
        (Dexagon Irodaház 3. em.)
  •   +36-1-33-44-279
  •   +36-1-29-90-474
  • info@icteuropa.hu

Magunkról

Az ICT Európa Finance Zrt. nem csupán egy vállalkozás, cégünk olyan magyar tulajdonban lévő tanácsadó és szolgáltató csoport, ahol egymással összefüggő területeken - adózás, számvitel, informatika, könyvvizsgálat, üzleti döntéstámogatás és jog - alakítottunk ki kiváló minőségű szolgáltatás portfóliót.

Update cookies preferences