Válassza a biztosat és bízzon meg minket a transzferár dokumentációja elkészítésével!
Röviden a transzferárról
A transzferár dokumentáció elkészítése során meg kell határozni a cégcsoportnak tekintett feleket, azonosítani kell az év során felmerülő kapcsolt ügyleteket, és amennyiben azok piaci értéke eléri az előírt értékhatárt (2023. január 1-től 100 m Ft feletti, előtte 50m Ft), akkor a piaci árat formális dokumentációval kell alátámasztani. Ezt hívjuk transzferár dokumentációnak.
Az adózó ezzel a dokumentációval tudja bizonyítani, hogy a kapcsolt vállalkozásaival megvalósult ügyletei során alkalmazott árai (transzferárak) megfelelnek a szokásos piaci áraknak (vagy nem felelnek meg a szokásos piaci áraknak és akkor tartalmaz egy kalkulációt az adóalap módosításhoz). Tehát a transzferár nyilvántartás/dokumentáció egy elemzés, mely minden egyes dokumentálandó ügyletet részletesen bemutat, megvizsgál és a lehető legalkalmasabb módszer és bizonyítékok alapján teszteli az ügyletek során alkalmazott árakat. A nyilvántartás részeként megismerhetőek az ügyletek körülményei, az adózó vállalkozás és annak szerepe a cégcsoportban és az iparágban, valamint a teljes cégcsoport áttekintően bemutatásra kerül.
Fontos: 2023-tól adatszolgáltatási kötelezettség a TAO bevallásban!
Az új jogszabályváltozás miatt 2023-tól a társasági adóbevallásban bizonyos transzferár dokumentációban szereplő tételekről adatot kell szolgáltatni, így elengedhetetlen, hogy a vállalkozások számára a transzferár dokumentáció időben elkészüljön és megfelelő legyen!
Kik is az adatszolgáltatásra kötelezettek?
Azon vállalkozások, ahol az adóév utolsó napján a létszám, a cégcsoport együttes mutatóit tekintve meghaladja az 50 főt, vagy az árbevétele, vagy a mérlegfőösszege meghaladja a 10 millió Eurót.
Mi a következménye, ha nincs meg a transzferár nyilvántartás?
Nyilvántartás hiánya 5 millió Ft mulasztási bírságot vonhat maga után. Ha következő évben sem készül el, és így ismételt jogsértés történik, akkor az addig nyilvántartásonként 10 millió Ft-os mulasztási bírság várható. Olvassa ezzel kapcsolatos szakmai cikkünket itt: Szigorodó transzferár nyilvántartási szabályozások miatt készülhetnek NAV ellenőrzésre a vállalkozások!
Miért éri meg velünk dolgozni?
- több éves szakmai tapasztalattal rendelkezünk,
- legmagasabb szintű szakértelemmel és precizitással dolgozunk,
- felelősséget vállalunk a munkánkért,
- gyors, hatékony és megbízható szolgáltatást nyújtunk, amely biztosítja, hogy Ön nyugodt lehet a transzferár dokumentációja felől.
Ne várjon tovább, egyedi ajánlatunkért vegye fel velünk a kapcsolatot és élvezze a transzferár dokumentáció terén a biztonságot a jövőben!