Szakértőink leveszik válláról a globális minimumadóval kapcsolatos teendőket!
Bonyolult az új szabályozás? Tanácsadóink segítenek eligazodnia a globális minimumadóval kapcsolatos megfelelésben.
Válassza a biztosat és bízzon meg minket a globális munimumadóval kapcsolatos tanácsadásra!
Több mint 200 vállalat választotta már szolgáltatásainkat.
További részletekért görgessen lejjebb!

Ismerjük a kihívásait
Segítünk felkészülni a Globális minimumadóra!
A 15% mértékű globális minimumadó bevezetése új kihívások elé állítja a multinacionális és a nagyméretű belföldi vállalatcsoportokat. Szakértőink az Ön megbízható partnerei lesznek az új szabályozásnak történő megfelelésben.
Mi az a globális minimumadó?
A globális minimumadó egyike, az OECD által kimunkált megoldásoknak az agresszív adótervezés ellen, amely egységesen 15%-os globális minimum nyereségadót vezet be a multinacionális vállalatcsoportok és nagyméretű belföldi vállalatcsoportok számára, függetlenül attól, hogy hol működnek. Célja, hogy ezzel visszaszorítsa az adóelkerülési gyakorlatot, és arra ösztönözze a vállalatcsoportokat, hogy ott fizessenek adót, ahol valós gazdasági tevékenységüket végzik.
Milyen mértékű ez az adó, és pontosan mely vállalatokat érinti?
A globális minimumadó mértéke 15%. A szabályozás azon cégcsoportokat érinti, ahol a végső anyavállalat konszolidált pénzügyi beszámolója szerinti éves bevétel az adóévet megelőző 4 év közül legalább 2 évben eléri a 750 millió eurót (nagyságrendileg 286 milliárd forintot). Vagyis amelyik cégcsoport az elmúlt években országonkénti jelentésre (Country-by-Country Report; CbCR) volt kötelezett, az biztosan alanya a globális minimumadónak.
Kik tartoznak a vállaltcsoportba?
Fontos, hogy a vállalatcsoport meghatározásánál nem a transzferár szabályoknál megszokott kapcsolt vállalkozási viszonyból kell kiindulni. Főszabály szerint azok a szervezetek tartoznak egy vállalatcsoportba, amelyek tulajdonjog vagy ellenőrzés révén olyan kapcsolatban állnak egymással, amely alapján összevont (konszolidált) pénzügyi beszámolót készít a végső anyavállalat.
Milyen határidőket kell betartani?
• Bejelentés az adóév utolsó napjáig,
• Kiegészítő adó kimutatása az éves beszámolóban az üzleti évet követő 5 hónapon belül,
• Adóelőleg bevallás és befizetés az adóév utolsó napjától számított tizenegyedik hónap 20. napjáig,
• Adóbevallás az adóév utolsó napjától számított (első adóévben 18) 15 hónapon belül
Töltse le és tudjon meg többet az átfogó, Globális minimumadóról szóló, ingyenes PDF segédletünk által.

Mekkora bírságra számíthat ha nem tesz eleget a kötelezettségnek?
Mulasztási bírság: bejelentés elmulasztása, késedelme esetén 5 millió forint, a bevallás elmulasztása, késedelmes, hiányos, hibás vagy valótlan adattartalmú teljesítése esetén 10 millió forint. Adóbírság: a megállapított adóhiány 50%-a (csalárd esetben 200%-a). Késedelmi pótlék: a jegybanki alapkamat (jelenleg 6,5%) 5 százalékponttal növelten.
Ránk számíthat a globális minimumadóval kapcsolatosan!
Miért érdemes hozzánk fordulni a globális minimumadó kapcsán?
Megvizsgáljuk, hogy az Ön vállalatcsoportja alanya-e a globális minimumadónak, és alkalmazhat-e valamilyen mentesítést.
Adótervezés keretében kiszámítjuk a várható elismert belföldi kiegészítő adót figyelembe véve a választási lehetőségeket, a halasztott adót és a lefedett adók kapcsán érvényesíthető adókedvezményeket (pl. fejlesztési- és K+F adókedvezmény).
Adó-, illetve számviteli tanácsadást nyújtunk a globális minimumadó kapcsán felmerülő kérdésekben.
Támogatást nyújtunk a vállalatcsoport központjával folytatott egyeztetésekhez és adatszolgáltatásokhoz.
A vállalatcsoport központja számára teljesítendő riportokhoz kalkulációkat végzünk, támogatást nyújtunk.
Elkészítjük az elismert belföldi kiegészítő adó kalkulációját, az adóelőleg bevallást és az éves adóbevallást.
Megértjük az igényeit
Miért válasszon minket?
Tapasztalat és szakértelem
Több éves szakmai tapasztalatunk és nemzetközi rálátásunk van a nemzetközi adózási szabályozásokra. Szakértőink specialisták, így Ön nyugodtan fókuszálhat a főtevékenységére, mi elkészítjük a teljes dokumentációt.
Folyamatos támogatás
Folyamatos támogatást nyújtunk a cégcsoport központjával és más tagvállalataival a globális minimumadó tervezése és kalkulációja kapcsán folytatott egyeztetésekhez és adatszolgáltatásokhoz.
Megbízhatóság
Munkánkat a legnagyobb gondossággal és precizitással végezzük, biztosítva az átláthatóságot és a jogszabályi megfelelést. Ügyfeleink bízhatnak abban, hogy minden dokumentumunk megfelel a helyi és nemzetközi előírásoknak, és a lehető legmagasabb színvonalon készül el. Folyamatos kommunikációval és rendszeres jelentésekkel tartjuk Önt naprakészen a folyamat minden szakaszában.
Adatbiztonság
Cégünk biztonságosan és megbízhatóan kezeli a pénzügyi és személyes adataikat, és megfelel az adatvédelmi előírásoknak. Saját alkalmazásban foglalkoztatott IT szakértőink garantálják Önnek is az adatbiztonságot.
Testreszabott megoldás
Minden vállalkozás egyedi, ezért szolgáltatásainkat az Ön igényeihez igazítjuk. Részletes elemzést végzünk, hogy megértsük a cég specifikus szükségleteit és ennek alapján alakítjuk ki a legmegfelelőbb stratégiát.
Angol nyelvtudás
Szakértőink igény esetén angol nyelvű kommunikációt és dokumentációt biztosítanak. Szívesen egyeztetünk külföldi anyacégük vezetőivel is.
Részletesen
Készüljön fel időben a globális minimumadóra!
Most van itt az idő a stratégiai döntésekre! Tudja meg, hogyan csökkentheti a kockázatokat és optimalizálhatja adózását! Vegye fel velünk még ma a kapcsolatot!
Válassza a biztonságot!
Feladatok
Hogyan fogunk Önnek dolgozni
Helyzetelemzés
A tanácsadási folyamat első lépése a vállalat jelenlegi adózási helyzetének feltérképezése. Ez magában foglalja a pénzügyi adatok, adóbevallások, nemzetközi működési struktúra és érintett országok adózási szabályainak áttekintését. A cél az, hogy a szakértők pontos képet kapjanak a cég működéséről és azokról a tényezőkről, amelyek befolyásolhatják a globális minimumadó kihatásait.
Hatáselemzés és kockázatértékelés
Ebben a szakaszban a tanácsadók modellezik a globális minimumadó várható hatásait a vállalkozásra. Elemzik, hogy mely országokban merülhet fel adókiegészítési kötelezettség, és milyen mértékű pénzügyi változásokra kell számítani. Ezzel párhuzamosan feltérképezik a kockázati tényezőket, például a jogszabályi megfeleléssel kapcsolatos kihívásokat és az adminisztratív terheket.
Megfelelőségi követelmények meghatározása
Miután a hatások és kockázatok világossá válnak, a következő lépés a jogszabályi megfelelés biztosítása. A szakértők segítenek az érintett adózási előírások értelmezésében, és támogatják a vállalatot az adózási jelentési kötelezettségek teljesítésében, valamint a szükséges dokumentációk előkészítésében.
Folyamatos nyomon követés és jogszabályi változások figyelése
A globális minimumadó bevezetése után is szükséges az adókörnyezeti változások nyomon követése. A tanácsadók folyamatosan figyelik az új szabályozásokat és biztosítják, hogy a vállalat időben alkalmazkodjon az esetleges módosításokhoz. Ezzel csökkenthető a jogi és pénzügyi kockázat, valamint biztosítható a folyamatos megfelelés. Ez a négy lépéses folyamat biztosítja, hogy a vállalat átláthatóan és hatékonyan alkalmazkodjon a globális minimumadó követelményeihez, elkerülve a váratlan pénzügyi és adminisztratív kihívásokat.

Ismerje meg cégünket
Cégcsoportunk a számok tükrében
175+
Szakértő a cégcsoportban
50+
Szakmai publikáció évente
15+
Év szakmai tapasztalat
350+
Elégedett ügyfél
Kapcsolat
Vegye fel velünk a kapcsolatot
Kollégáink 24 órán belül tájékoztatják Önt a további részletekről.
1117 Budapest, Budafoki út 91-93.
IP West Irodaház 4. em.

Ajánlások
Ügyfeleink mondták
Adóoptimalizálás
Bakó Enikő
Pan–Italia Kft. – Ügyvezető
Könyvelés
7 éve választottuk könyvelőirodának az ICT-t, profi csapat fogadott bennünket, így zökkenőmentes volt az átállás. Szakmai felkészültségük, megbízhatóságuk és a kiváló kommunikáció tették ezt a közös munkát kiegyensúlyozottá és harmonikussá, legyen az munkaügyi, bérelszámolási, könyvelési vagy adóügyi feladat. Remek összhangban, olajozottan működünk együtt. Mivel papírmentes irodát üzemeltetünk, örömmel használjuk dokumentumok feltöltésére az online rendszert, ami számos kimutatással és tervezési lehetőséggel támogatja munkánkat.

Bóna Judit
Com-Forth Ipari Informatikai Kft. – Ügyvezető
Főkönyvelés
A kisebb könyvelőiroda kockázatából váltottunk a professzionális könyvelőiroda által nyújtotta biztonságra. Strukturált rendet teremtettek. Megteremtették a könyvelési adatok biztonságát. Előre jelzik az egyes tranzakciók esetleges adókockázatait és adóelőnyeit. Gyors és szakszerű segítséget nyújtanak az adóhatósággal kapcsolatos feladatokban.

Kolonics Róbert
MICRO-TOP Kft. – Gazdasági igazgató
Könyvelés
Kisvállalkozás vezetőjeként sosem gondoltam volna, hogy a “könyvelés”, mint olyan szolgáltatásként, felelősségvállalással, professzionális keretek között működtethető! De rátaláltam arra, amiről azt gondoltam nem létezik!

Majoros Gábor
Enertech Hungária Kft. – Ügyvezető
Komplex szolgáltatás
Azért dolgozok szívesen Veletek, mert annak ellenére, hogy a cégünk felépítése nem egyszerű (3. országbeli anyacég, másik tagállambeli fiókteleppel) és szerteágazó beszállítói és vevőkörrel rendelkezik (belföldi, EU valamint 3. ország) mégis felkészülten, kommunikatívan, jogbiztosan és naprakészen végzitek a könyvelési feladatainkat. Örömömre szolgál, hogy ezen a területen így én nyugodtan hátradőlhetek és más szakmai vagy vezetői feladatokra koncentrálhatok!

Mák Enrico
Merico Zrt. – Vezérigazgató
Komplex szolgáltatás
Cégünk több éves sikeres és eredményes együttműködésére vissza tekintve az ICT-vel, bizton elmondhatom, hogy nap mint nap megerősítést nyer, hogy a legjobb döntés volt erre a csapatra bíznunk a könyvelési, bérszámfejtési és egyéb tanácsadási feladatainkat. Az a precíz, pontos és átfogó szakértértelem ami az ICT-ben összpontosul, számomra példa értékű és tiszteletre méltó, amit rajtunk kívül, számos partnerünk igazolt már vissza. Semmi kétség, a jövőben is folytatjuk a közös munkát az ICT csapatával!

Farkas Bálint
Geodézia Zrt. – Vezérigazgató
Még több szolgáltatás
Kapcsolodó szolgáltatások
Adózási átvilágításunknak köszönhető legális adóoptimalizálási lehetőségek kihasználásával az Ön vállalkozása még sikeresebb lesz! Járjon ezen a területen is egy lépéssel a versenytársai előtt!
A munkajogi átvilágítást tapasztalt jogi partnerek és bérszámfejtési specialisták végzik, akik havonta több mint 250 partnerrel dolgoznak minden iparágból. Ez garancia, hogy hatékony megoldásokat kínálunk az Ön problémáira is.
GYIK
Gyakran Ismételt kérdéseink
Több mint egy évtizede foglalkozunk adótanácsadással, mialatt több 100 céggel való együttműködésünkből rengeteg kérdés merült már fel. Összeszedtük a legfontosabbakat, hogy Önnek már ne kelljen, illetve, hogy teljesen átláthatóvá tegyük szolgáltatásunkat.
A transzferár az egymással kapcsolt vállalkozások között alkalmazott ár, amely termékek, szolgáltatások, immateriális javak vagy pénzügyi tranzakciók során merül fel. A transzferárak célja, hogy a vállalatok közötti tranzakciók piaci áron történjenek, és megfeleljenek az adóhatóságok elvárásainak.
A transzferár dokumentáció kötelező a kapcsolt vállalkozások számára, és célja, hogy bizonyítsa a tranzakciók piaci árhoz való igazodását. Ennek hiányában az adóhatóságok bírságot szabhatnak ki, és adóalap korrekcióra is sor kerülhet.
Ha egy cég nem megfelelően alkalmazza a transzferárakat, vagy nem készíti el a szükséges dokumentációt, akkor komoly bírságokra, adóalap korrekciókra és egyéb szankciókra számíthat. Ezen kívül növekszik a kockázata annak, hogy az adóhatóságok felülvizsgálják a céget.
A transzferár dokumentációt évente frissíteni kell, hogy az megfeleljen az aktuális piaci viszonyoknak és jogszabályi előírásoknak. Ha a cég életében jelentős változás történik, a dokumentációt azonnal frissíteni szükséges.
Az ICT Európa szakértői segítenek elkészíteni a transzferár dokumentációt, biztosítják annak megfelelését a jogszabályoknak, és gondoskodnak arról, hogy vállalata a lehető legkisebb kockázatnak legyen kitéve. Emellett tanácsadást nyújtunk az optimális transzferár politika kialakításában is.