Szakértőink leveszik válláról a globális minimumadóval kapcsolatos teendőket!

Bonyolult az új szabályozás? Tanácsadóink segítenek eligazodnia a globális minimumadóval kapcsolatos megfelelésben. 

Válassza a biztosat és bízzon meg minket a globális munimumadóval kapcsolatos tanácsadásra!

Több mint 200 vállalat választotta már szolgáltatásainkat.

mouse

További részletekért görgessen lejjebb!

Form-bg

Vegye fel velünk a kapcsolatot!​

Ismerjük a kihívásait

Segítünk felkészülni a Globális minimumadóra!

A 15% mértékű globális minimumadó bevezetése új kihívások elé állítja a multinacionális és a nagyméretű belföldi vállalatcsoportokat. Szakértőink az Ön megbízható partnerei lesznek az új szabályozásnak történő megfelelésben. 

Mi az a globális minimumadó?

A globális minimumadó egyike, az OECD által kimunkált megoldásoknak az agresszív adótervezés ellen, amely egységesen 15%-os globális minimum nyereségadót vezet be a multinacionális vállalatcsoportok és nagyméretű belföldi vállalatcsoportok számára, függetlenül attól, hogy hol működnek. Célja, hogy ezzel visszaszorítsa az adóelkerülési gyakorlatot, és arra ösztönözze a vállalatcsoportokat, hogy ott fizessenek adót, ahol valós gazdasági tevékenységüket végzik.

Milyen mértékű ez az adó, és pontosan mely vállalatokat érinti?

A globális minimumadó mértéke 15%. A szabályozás azon cégcsoportokat érinti, ahol a végső anyavállalat konszolidált pénzügyi beszámolója szerinti éves bevétel az adóévet megelőző 4 év közül legalább 2 évben eléri a 750 millió eurót (nagyságrendileg 286 milliárd forintot). Vagyis amelyik cégcsoport az elmúlt években országonkénti jelentésre (Country-by-Country ReportCbCR) volt kötelezett, az biztosan alanya a globális minimumadónak.

Kik tartoznak a vállaltcsoportba?

Fontos, hogy a vállalatcsoport meghatározásánál nem a transzferár szabályoknál megszokott kapcsolt vállalkozási viszonyból kell kiindulni. Főszabály szerint azok a szervezetek tartoznak egy vállalatcsoportba, amelyek tulajdonjog vagy ellenőrzés révén olyan kapcsolatban állnak egymással, amely alapján összevont (konszolidált) pénzügyi beszámolót készít a végső anyavállalat.

Milyen határidőket kell betartani?

Bejelentés az adóév utolsó napjáig,
Kiegészítő adó kimutatása az éves beszámolóban az üzleti évet követő 5 hónapon belül,
Adóelőleg bevallás és befizetés az adóév utolsó napjától számított tizenegyedik hónap 20. napjáig,
Adóbevallás az adóév utolsó napjától számított (első adóévben 18) 15 hónapon belül

Töltse le és tudjon meg többet az átfogó, Globális minimumadóról szóló, ingyenes PDF segédletünk által. 

Mekkora bírságra számíthat ha nem tesz eleget a kötelezettségnek?

Mulasztási bírságbejelentés elmulasztása, késedelme esetén 5 millió forinta bevallás elmulasztása, késedelmes, hiányos, hibás vagy valótlan adattartalmú teljesítése esetén 10 millió forintAdóbírság: a megállapított adóhiány 50%-a (csalárd esetben 200%-a). Késedelmi pótlék:  a jegybanki alapkamat (jelenleg 6,5%) 5 százalékponttal növelten.

Ránk számíthat a globális minimumadóval kapcsolatosan!

Miért érdemes hozzánk fordulni a globális minimumadó kapcsán?

Megvizsgáljuk, hogy az Ön vállalatcsoportja alanya-e a globális minimumadónak, és alkalmazhat-e valamilyen mentesítést.

Adótervezés keretében kiszámítjuk a várható elismert belföldi kiegészítő adót figyelembe véve a választási lehetőségeket, a halasztott adót és a lefedett adók kapcsán érvényesíthető adókedvezményeket (pl. fejlesztési- és K+F adókedvezmény).

Adó-, illetve számviteli tanácsadást nyújtunk a globális minimumadó kapcsán felmerülő kérdésekben.

Támogatást nyújtunk a vállalatcsoport központjával folytatott egyeztetésekhez és adatszolgáltatásokhoz.

A vállalatcsoport központja számára teljesítendő riportokhoz kalkulációkat végzünk, támogatást nyújtunk.

Elkészítjük az elismert belföldi kiegészítő adó kalkulációját, az adóelőleg bevallást és az éves adóbevallást.

Megértjük az igényeit​

Miért válasszon minket?

benefits-icon-02

Tapasztalat és szakértelem

Több éves szakmai tapasztalatunk és nemzetközi rálátásunk van a nemzetközi adózási szabályozásokra. Szakértőink specialisták,  így Ön nyugodtan fókuszálhat a főtevékenységére, mi elkészítjük a teljes dokumentációt.

payroll-benefits

Folyamatos támogatás

Folyamatos támogatást nyújtunk a cégcsoport központjával és más tagvállalataival a globális minimumadó tervezése és kalkulációja kapcsán folytatott egyeztetésekhez és adatszolgáltatásokhoz.

benefits

Megbízhatóság

Munkánkat a legnagyobb gondossággal és precizitással végezzük, biztosítva az átláthatóságot és a jogszabályi megfelelést. Ügyfeleink bízhatnak abban, hogy minden dokumentumunk megfelel a helyi és nemzetközi előírásoknak, és a lehető legmagasabb színvonalon készül el. Folyamatos kommunikációval és rendszeres jelentésekkel tartjuk Önt naprakészen a folyamat minden szakaszában.

benefits-icon-04

Adatbiztonság​

Cégünk biztonságosan és megbízhatóan kezeli a pénzügyi és személyes adataikat, és megfelel az adatvédelmi előírásoknak. Saját alkalmazásban foglalkoztatott IT szakértőink garantálják Önnek is az adatbiztonságot.

001-support

Testreszabott megoldás

Minden vállalkozás egyedi, ezért szolgáltatásainkat az Ön igényeihez igazítjuk. Részletes elemzést végzünk, hogy megértsük a cég specifikus szükségleteit és ennek alapján alakítjuk ki a legmegfelelőbb stratégiát. 

benefits-icon-01

Angol nyelvtudás

Szakértőink igény esetén angol nyelvű kommunikációt és dokumentációt biztosítanak. Szívesen egyeztetünk külföldi anyacégük vezetőivel is.

Részletesen​

Készüljön fel időben a globális minimumadóra!

Most van itt az idő a stratégiai döntésekre! Tudja meg, hogyan csökkentheti a kockázatokat és optimalizálhatja adózását! Vegye fel velünk még ma a kapcsolatot! 

Válassza a biztonságot!

Feladatok

Hogyan fogunk Önnek dolgozni

Helyzetelemzés

A tanácsadási folyamat első lépése a vállalat jelenlegi adózási helyzetének feltérképezése. Ez magában foglalja a pénzügyi adatok, adóbevallások, nemzetközi működési struktúra és érintett országok adózási szabályainak áttekintését. A cél az, hogy a szakértők pontos képet kapjanak a cég működéséről és azokról a tényezőkről, amelyek befolyásolhatják a globális minimumadó kihatásait.

Hatáselemzés és kockázatértékelés

Ebben a szakaszban a tanácsadók modellezik a globális minimumadó várható hatásait a vállalkozásra. Elemzik, hogy mely országokban merülhet fel adókiegészítési kötelezettség, és milyen mértékű pénzügyi változásokra kell számítani. Ezzel párhuzamosan feltérképezik a kockázati tényezőket, például a jogszabályi megfeleléssel kapcsolatos kihívásokat és az adminisztratív terheket.

Megfelelőségi követelmények meghatározása

Miután a hatások és kockázatok világossá válnak, a következő lépés a jogszabályi megfelelés biztosítása. A szakértők segítenek az érintett adózási előírások értelmezésében, és támogatják a vállalatot az adózási jelentési kötelezettségek teljesítésében, valamint a szükséges dokumentációk előkészítésében.

Folyamatos nyomon követés és jogszabályi változások figyelése

A globális minimumadó bevezetése után is szükséges az adókörnyezeti változások nyomon követése. A tanácsadók folyamatosan figyelik az új szabályozásokat és biztosítják, hogy a vállalat időben alkalmazkodjon az esetleges módosításokhoz. Ezzel csökkenthető a jogi és pénzügyi kockázat, valamint biztosítható a folyamatos megfelelés. Ez a négy lépéses folyamat biztosítja, hogy a vállalat átláthatóan és hatékonyan alkalmazkodjon a globális minimumadó követelményeihez, elkerülve a váratlan pénzügyi és adminisztratív kihívásokat.

Ismerje meg cégünket

Cégcsoportunk a számok tükrében

175+

Szakértő a cégcsoportban

50+

Szakmai publikáció évente

15+

Év szakmai tapasztalat

350+

Elégedett ügyfél

Kapcsolat

Vegye fel velünk a kapcsolatot

Kollégáink 24 órán belül tájékoztatják Önt a további részletekről.

1117 Budapest, Budafoki út 91-93.
IP West Irodaház 4. em.

Form-bg

Vegye fel velünk a kapcsolatot!​

Ajánlások

Ügyfeleink mondták

Még több szolgáltatás

Kapcsolodó szolgáltatások

Adózási átvilágításunknak köszönhető legális adóoptimalizálási lehetőségek kihasználásával az Ön vállalkozása még sikeresebb lesz! Járjon ezen a területen is egy lépéssel a versenytársai előtt!

A munkajogi átvilágítást tapasztalt jogi partnerek és bérszámfejtési specialisták végzik, akik havonta több mint 250 partnerrel dolgoznak minden iparágból. Ez garancia, hogy hatékony megoldásokat kínálunk az Ön problémáira is.

Ismerje meg, hogyan teheti hatékonyabbá bérügyi folyamatait átvilágítási szolgáltatásunkkal. Szakértőink azonosítják a hibákat, optimalizálják a bérszámfejtést és biztosítják a jogszabályi megfelelést.

GYIK

Gyakran Ismételt kérdéseink

Több mint egy évtizede foglalkozunk adótanácsadással, mialatt több 100 céggel való együttműködésünkből rengeteg kérdés merült már fel. Összeszedtük a legfontosabbakat, hogy Önnek már ne kelljen, illetve, hogy teljesen átláthatóvá tegyük szolgáltatásunkat.

A transzferár az egymással kapcsolt vállalkozások között alkalmazott ár, amely termékek, szolgáltatások, immateriális javak vagy pénzügyi tranzakciók során merül fel. A transzferárak célja, hogy a vállalatok közötti tranzakciók piaci áron történjenek, és megfeleljenek az adóhatóságok elvárásainak.

A transzferár dokumentáció kötelező a kapcsolt vállalkozások számára, és célja, hogy bizonyítsa a tranzakciók piaci árhoz való igazodását. Ennek hiányában az adóhatóságok bírságot szabhatnak ki, és adóalap korrekcióra is sor kerülhet.

Ha egy cég nem megfelelően alkalmazza a transzferárakat, vagy nem készíti el a szükséges dokumentációt, akkor komoly bírságokra, adóalap korrekciókra és egyéb szankciókra számíthat. Ezen kívül növekszik a kockázata annak, hogy az adóhatóságok felülvizsgálják a céget.

A transzferár dokumentációt évente frissíteni kell, hogy az megfeleljen az aktuális piaci viszonyoknak és jogszabályi előírásoknak. Ha a cég életében jelentős változás történik, a dokumentációt azonnal frissíteni szükséges.

Az ICT Európa szakértői segítenek elkészíteni a transzferár dokumentációt, biztosítják annak megfelelését a jogszabályoknak, és gondoskodnak arról, hogy vállalata a lehető legkisebb kockázatnak legyen kitéve. Emellett tanácsadást nyújtunk az optimális transzferár politika kialakításában is.